Als gastdocent had ik het genoegen om een boeiende en informatieve cursus over Amerikaanse verkiezingen te verzorgen aan de Volksuniversiteit Rotterdam. Tijdens deze cursus hebben we diepgaand gekeken naar diverse aspecten van het Amerikaanse verkiezingsproces, waaronder het kiessysteem, de rol van campagnes, politieke dynamieken en de invloed van media. Door interactieve leermethoden en boeiende discussies heb ik getracht de deelnemers een breed begrip en waardering bij te brengen voor de complexiteit van de Amerikaanse verkiezingen. Het was een waardevolle ervaring om samen met de deelnemers de diepte in te gaan en te verkennen hoe de Amerikaanse politiek en verkiezingen functioneren.

Vanuit het schoolbestuur Progresso ben ik actief betrokken bij diverse strategische en communicatieprojecten. In de rol van kwartiermaker fungeer ik als leidende kracht, waarbij mijn inzet gericht is op het initiëren en implementeren van vernieuwende initiatieven. In mijn adviserende rol speel ik een actieve rol bij het vormgeven van deelname aan maatschappelijke allianties in Amsterdam Nieuw-West. Hierbij richt ik me op het opbouwen van waardevolle samenwerkingsverbanden en het versterken van de banden tussen de school en de bredere gemeenschap. Mijn doel is om een duurzame impact te realiseren en de school te positioneren als een actieve en betrokken speler in de lokale samenleving.

In mijn rol als strategisch communicatieadviseur bij het Calandlyceum was ik verantwoordelijk voor het opstellen van het verbeterplan en het ondersteunen van het bestuur en de directie. Mijn voornaamste focus lag op het scherpstellen en effectief communiceren van de schoolambities. Ik heb bijgedragen aan het versterken van interne communicatieprocessen en het verbeteren van de externe communicatie met ouders. Het Calandlyceum is een openbare schoolgemeenschap in Amsterdam Nieuw-West, die onderwijs aanbiedt op het vmbo-tl, havo, atheneum, technasium en gymnasium.

In mijn functie als senior communicatieadviseur was ik belast met het ontwikkelen van zowel externe als interne communicatiestrategieën. Mijn aanstelling had als doel de profilering en strategische zichtbaarheid te vergroten, gebaseerd op de missie en visie van ‘samen in beweging voor kansrijk onderwijs’. Deze rol omvat een uitdagende taak: het effectief presenteren van de grootste school voor voortgezet onderwijs in Den Haag, verspreid over 6 locaties.

Als strategisch adviseur en kwartiermaker heb ik een rol gespeeld bij het vormgeven van het internationaliseringsbeleid. Deze ontwikkeling verliep organisch, met de nadruk op het creëren van draagvlak binnen het team. Bovendien was ik vanuit het internationaliseringsperspectief betrokken bij de uitdaging om doeltreffend in te spelen op de veranderende samenstelling van leerlingen en ouders binnen zowel de school als de bredere wijk.

In 2020 stond het Meerwaarde Innovatie en Kennislab in het teken van “Haarlemmermeer Internationaal”. Tijdens een break-out sessie, gezamenlijk verzorgd met collega-ondernemer Wendy van Vliet, lag de focus op het cruciale belang van samenwerken en diversiteit op de werkvloer. We bespraken onderwerpen zoals tweetalige communicatie en het betrekken van ouders die niet-Nederlands spreken en expats bij het onderwijs.

Als strategisch adviseur en kwartiermaker heb ik een leidende rol gespeeld in de ontwikkeling en uitvoering van internationaliseringsinitiatieven. Mijn focus lag met name op het betrekken van de lokale gemeenschap bij de school. Ik heb onder andere het succesvolle voorleesproject “Connect 2 Succeed” geïnitieerd, waarbij gebruik werd gemaakt van native speakers. In mijn rol als kwartiermaker was ik verantwoordelijk voor het opbouwen van het maatschappelijk netwerk van de school en het vormgeven van de externe communicatie.